Elevrådets årlige Trivselsdag

Et af elevrådets faste årlige arrangementer, som de altid ser meget frem til, er Trivselsdagen. Elevrådet får frie hænder til at planlægge en hel skoledag for alle elever på skolen, hvor fokus skal være på samarbejde, fællesskab, hjælpsomhed, pænt sprog – ja kort sagt TRIVSEL for alle!

I år valgte elevrådet at lave et posteløb, hvor deres kammerater skulle rundt på skolens område til 6 forskellige poster. Ved hver post fik holdene point efter, hvor godt de klarede opgaven, med derudover kunne holdene optjene ingredienser til en fælles lagkage, ved at være gode holdkammerater, tale ordentligt og opmuntrende til hinanden, ved at hjælpe og vise forståelse for hinanden og ved at lytte efter elev-røddernes instruktioner.

I fællestimen fik alle hold udleveret de optjente ingredienser og skulle sammen lave og spise deres velfortjente lagkage. Derefter blev vinderholdet hyldet, hvorefter elevrådet selv fik en ordentlig klapsalve og et “Tak for en god dag” af deres kammerater.

Og elevrådet har virkelig fortjent en stor TAK for deres arbejde. De har lagt et stort stykke arbejde i at få dagen til at køre og det lykkedes super godt. Og faktisk er elevrådet allerede godt i gang med at planlægge deres næste arrangement – en “Vis hvad du kan-konkurrence”.

Endnu engang blev vi bekræftet i, at vi bare har det sejeste elevråd her på MRS.