Endnu en skøn skakdag i Ryde

Traditionen tro er sidste fredag inden vinterferien Skolernes Skakdag her i Ryde, som det er på mange andre skoler rundt i landet. Her på Margrethe Reedtz Skolen er skak en del af undervisningen, især i perioden op til skakdagen.

Det er Dansk Skoleskak der står bag Skolernes Skakdag, og I kan læse mere om arrangementet her.

Eleverne bliver delt ind i tre grupper, 0. og 1., 2. til 4. samt 5. til 8. klasse. Dagen starter med gruppespil i de forskellige grupper, og de fire bedste fra gruppespillet går videre til slutspillet, som foregår samlet foran alle elever i dagens sidste lektion. Det giver sådan en særlig stemning i huset, når der er skakdag. Det giver en helt særlig ro og fordybelse, ikke mindst når finalerne spilles og alle elever følger spillet på brættet.

Stort tillykke til vinderne!